Forum Sanvone PBF Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Dyskusja dotycząca beta testów Krasnoludzkich Klanów
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sanvone PBF Strona Główna -> Kwestie Organizacyjne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 14:03 pm 25 Lip 2015    Temat postu: Dyskusja dotycząca beta testów Krasnoludzkich Klanów

Hello my proud elites.

Powoli ruszamy z tym interesem. Rozgrywka będzie miała miejsce na tym forum bo nie chce mi się już czekać za uzgodnionym stanowiskiem administracji Saint Seiya Legends. Na razie trochę zaimprowizowane jest to forum ale spokojnie. Na dniach zacznę ulepszać ten nasz kącik do grania zarówno pod względem zamieszczania instrukcji do gry jak i budowania odpowiedniej struktury forum. Na razie macie temat z zapisami i ogólnym formatem rozgrywki tak więc zapisywać się. Szczególnie ważnymi są dla mnie kolory jakie wybierzecie bo muszę zrobić wam pionki.

W tym temacie możecie pytać o postęp prac jak i materiały, które już są zamieszczone.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 2:56 am 27 Lip 2015    Temat postu:

Praca idzie swoim tempem.

Wstępnie zakończyłem już sprawy techniczne z forum (zostało jeszcze zainstalowanie jakiegoś chatu). Na forum zaczęły się też pojawiać zasady do Krasnoludzkich Klanów. Obecnie 3 z 8 tematów są już gotowe (Siedziba Klanu, Mapa Podziemi i Pionki), 4 pozostałe wymagają korekty i grafik, a ostatni całkowitego stworzenia. Jeżeli chodzi o same materiały potrzebne do gry to mam już wszystko (albo przynajmniej mam takie przekonanie)

Nie wiem jak długo potrwa jeszcze rekrutacja ale nie zamierzam jej ciągnąć w nieskończoność. Jeżeli do środy nie znajdzie się 8 osób to spróbuję pozyskać jeszcze dwójkę graczy. Generalnie zależałoby mi jednak by osoby, które się wcześniej deklarowały do tego czasu same się zorientowały. Czemu? Bo to będzie taki sam okres jak na turę.

Kiedy ruszymy? Trudno mi dokładnie powiedzieć. To zależy jak szybko skończę przenosić na forum resztę instrukcji gry. Co prawda ostatnio nic innego nie robię jak zajmowanie się tą planszówką ale w najbliższych dniach może być różnie z czasem.

Liczę na wasz feedback w kwestii nieścisłości, błędów, literówek, nie jasnych wyrażeń zawartych w podręczniku.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 14:33 pm 27 Lip 2015    Temat postu:

Czytając zasady zastanawiałam się, bo nie bardzo mogłam znaleźć.
Możesz mieć nieskończoną ilość żetonów na jednym polu? Np. 10 robotników na jednym polu.

Nie mam pojęcia też, czy siedziba klanu to tylko 1 zajęte pole, a wszystkie budynki to po prostu są wciśnięte w to pole, czy siedziba klanu zajmuje jakiś obszar? Przykładowo 3x3 i musisz mieć wszystkich robotników ustawionych w zasięgu obszaru siedziby jeśli chcesz by pracowali do przynależnych budowli?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 15:56 pm 27 Lip 2015    Temat postu:

Możesz mieć niezliczoną ilość pionków na 1 polu. Siedziba klanu to jedno pole stworzone z połączonych czterech kafelków. Pozycje klanów są oznaczone cyframi rzymskimi na mapie. Jeżeli chodzi o budynki to w planszówce znajdują się one na osobnej karcie/planszy klanu i te budowane w siedzibie zajmują tylko wolne sloty. Fortyfikacje/Zamurowane tunele poza siedzibą klanu zajmują 1 kafelek przestrzeni. Jeżeli chcesz korzystać z budynków wymagających pionków to musisz mieć odpowiednią ilość tych pionków na kafelku z siedzibą klanu.

Mam nadzieję, że wyjaśniłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 16:31 pm 27 Lip 2015    Temat postu:

Spoko, zmień proszę kolory w temacie budowli...ponieważ ciężko się czyta coś co wali tak po oczach. Chyba w ogóle pisałeś na żywioł i nie zastanawiałeś się o jak wielki ból głowy mogą przyprawić tak jaskrawe kolory. Smile

Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 16:31 pm 27 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 17:53 pm 27 Lip 2015    Temat postu:

Wrzuciłem kolory by drzewka budynków były łatwiejsze do przyswojenia Sad Ale już zabieram swoje kolory do swojego świata LGBT&T :<.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 19:50 pm 27 Lip 2015    Temat postu:

Szczerze wystarczyło tylko zamienić na ciemne kolory...bo jasne do białego tła to okropny pomysł. Jak wspomniany jasno-żółty kolor na białym tle. Trzeba to zaznaczyć myszką by przeczytać. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hisato



Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 22:37 pm 27 Lip 2015    Temat postu:

Też tak robiłem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 15:56 pm 29 Lip 2015    Temat postu:

Postęp prac:

- techniczne aspekty forum,
a) zaimplementowałem komendę
Kod:
<center>
w związku z tym prośba aby każdy sobie ustawił w profilu html jako dopuszczalny i w postach zawsze pamiętał by html był odblokowany,
b) naprawiłem (w teorii) wyświetlanie skórki domyślnej (brsf) - jeżeli ktoś z was ma dalej jakąś jasną skórkę to proszę sobie zmienić w profilu. Bo inaczej już na to nie mam jak wpłynąć, a tak czytelność będzie największa,
c) zacząłem kombinować z dodaniem chatboxa - idzie jednak nijako. Ten portal ma szereg problemów i niestety FAQ w tej sprawie mi nie pomogło. Będę musiał przekopać się im przez forum pomocy technicznej a to zajmie. Dlatego też dodawanie chatboxa stoi pod znakiem zapytania,

- aspekty planszówkowe:
a) Opracowałem tematy Punkty Chwały i Walka,
b) Postęp rekrutacji - jest już 5-ty dzień i mamy 5 graczy. Shido teoretycznie będzie szósty jak tylko wpadnie na to forum. Nie jestem skłonny czekać dłużej więc pod koniec dnia zagadam do twój moich kompanów od planszówek w realu, którzy cały czas są żywo zainteresowani graniem,
c) Start rozgrywki - myślę, że rozgrywka ruszy na początku sierpnia,
d) W związku z powyższym wprowadziłem szereg mniejszych lub większych zmian
- Cel gry zmieniony z zebrania 150 pkt. chwały na zebranie 100 pkt. chwały (urealnienie tego by zamknęło się w obrębie wakacji + mam wrażenie, że lepiej skalować się będzie rozgrywka pod pewnymi aspektami),
- koszt w pkt. chwały rekrutacji pionka lordów zmniejszony z 20 do 10 (płacenie 20pkt na 150 pkt było dla mnie zbyt wielkim kosztem jak do spłacalności tych pionków, co prawda ilość pkt. potrzebnych do zwycięstwa spadła ale ten zmniejszony koszt powinien być bardziej osiągalny i mniej bolesny niż poprzednio),
- Redukcja bonusu zmniejszającego koszt rekrutacji pionków lordów budynku Komnaty Klanowe z -3 pkt. chwały do -2 pkt. chwały (związane z zmianami powyżej),
- Zmiana w ilości uzyskiwanych punktach chwały za budowanie i rozbudowę klanu (związane z zmianami powyżej, obecnie możliwym jest osiągnięcie celu gry samym budowaniem),
- Artefakty Młot i Buława zadają obecnie 2 pkt obrażeń zamiast 1 pkt. (Nie byłem zadowolony z ich wpływu na rozgrywkę względem reszty artefaktów),
- Zmiana efektu artefaktu Sztandar (Nie wiem co miałem na myśli poprzez słowo morale w poprzednim opisie - i niech tak zostanie. Tym samym sztandar staje się (mam nadzieję) atrakcyjniejszy).

Na chwilę obecną tyle.
Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 15:58 pm 29 Lip 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 13:54 pm 30 Lip 2015    Temat postu:

Ponieważ wczoraj w nocy forum odmówiło współpracy ze mną (w efekcie czego straciłem spory postęp prac) to dopiero dzisiaj dokończyłem kolejną część. Temat Tura Goblinów jest już gotowy. Więcej już dzisiaj nie zdążę zrobić, ale jutro postaram się już na jednym tchu dokończyć Turę Graczy i temat z konwersją planszówki na PBF (bo oba tematy mocno się ze sobą łączą)
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 23:26 pm 03 Sie 2015    Temat postu:

Jako, że właśnie co zakończyłem pisać ostatni temat instrukcji to zgodnie z zapowiedziami dzisiejszymi na Saint Seiya Legends, zabieram się za rozpoczęcie rozgrywki. Pewnie jakoś po północy pojawią się odpisy dla was.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 1:27 am 04 Sie 2015    Temat postu:

Rozgrywka rozpoczęta. Pierwszy odpis dany. Kolejny w piątek parę minut po północy.
Miła muzyka do grania: Theme?
Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 1:29 am 04 Sie 2015, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 18:52 pm 04 Sie 2015    Temat postu:

Dzięki poświęceniu VVien w wyłapywaniu błędów i nieścisłości, poprawki tu i ówdzie. Dodatkowo w temacie plansza podziemi w nawiasach przy kafelkach podałem ilość danych awersów zakopanych tuneli, a przy kartach skarbów % szansę na wylosowanie (ponieważ stworzenie talii byłoby syzyfową pracą).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 19:48 pm 05 Sie 2015    Temat postu:

Do naszego grona grających dołączył Regulus. Proszę o ładne przywitanie i falę na powitanie.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 9:01 am 06 Sie 2015    Temat postu:

Siema Regulus! Super, że wpadłeś <3
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 0:30 am 07 Sie 2015    Temat postu:

Zgodnie z zapowiedziami tura została przeliczona, a dwójka graczy (Regulus, Menas) z powodu braku odpisu pominięci. Dosyć dziwna była to tura ale bardzo emocjonująca.

Niestety mam złe wiadomości - z powodu awarii laptopa mojej dziewczyny kolejny odpis stanął pod znakiem zapytania. Wiedziałem o tym od paru dni i oddaliśmy go do serwisu. Niestety koszty naprawy sprawiły, że nie ma sensu już tego wysłużonego sprzętu naprawiać. W efekcie od jutra na tydzień nie będę miał żadnego dostępu do neta ani tym bardziej warunków do poprawienia mapki. Z tego też powodu kolejne przeliczenie nastąpi w nocy po moim powrocie z nad morza.

Kolejna tura rozpocznie się w nocy z soboty na niedzielę (15-16.0Cool.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 22:04 pm 15 Sie 2015    Temat postu:

Wróciłem.

Odpis dzisiaj w nocy.

Jutro rozpisuje mechanikę pod postacią przykładów. Jak to przejrzycie to okaże się jasne co jest źle ujęte w zasadach przez co wychodzą nieporozumienia.

Kolejny odpis w nocy z 18 na 19.08 (środa).

Pozdrawiam

P.S Jubiliana i Hisato zostali aktywnie pominięci. Oznacza to, że dokończyli budowę budynków, na których w zeszłej turze znajdowały się pionki robotników i mogli zebrać efekty pracy w budynkach innych pionków. W planszówce bowiem trzeba by było przemieścić pionki, a pomijanie tą opcję pomija.


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 0:47 am 16 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 14:24 pm 16 Sie 2015    Temat postu:

Zgodnie z zapowiedzią: Nowy temat: Mechanika w praktyce. Na razie budowanie i stosowanie artefaktów zostało tam rozpisane. Wraz z upływem czasu będę tam uzupełniał kolejne mechaniki. Mówcie co jeszcze chcecie bym tam zawarł.

Dodatkowo dodałem krótki paragraf w siedzibie klanu dotyczący Artefaktów, na planszy podziemi dopisałem wzmiankę o maksymalnej ilości artefaktów unikalnych), w Turze gracza dodałem do możliwych posunięć zadeklarowanie użycia artefaktów.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 13:11 pm 19 Sie 2015    Temat postu:

Tak jak napisałem wam w mailu - odpisów musicie pilnować sobie sami. Czekam cały czas na feedback w sprawie nowego tematu.

Odpis się już pojawił ale będzie mała zmiana co do terminu pojawiania się odpisów. Ponieważ postanowiłem chodzić wcześniej spać to odpisy zamiast po północy będą pojawiać się tego samego dnia do powiedzmy tej 15-16 maks. (ale mogą pojawić się już po godzinie 10). Zmiana kosmetyczna ale dzięki temu ja będę mógł się lepiej wysypiać i nie będę już rozpatrywał tur przysypiając lekko.

Kolejne przeliczenie tury - 22.08 (sobota)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 12:03 pm 22 Sie 2015    Temat postu:

Kolejny odpisik (pupa boli, oj boli).

Małe zmiany/poprawki:

- Zmiana w zapisie utraty pkt chwały za utracone żetony na żetony utracone wskutek ataku goblinów. Moje przeoczenie, które wymagałoby dodatkowo doprecyzowania co rozumie się przez utratę (czy także utracone wskutek handlu/budowy itp). Celem tego zapisu jest przycięcie wydarzenia "Goblińscy Szamani", które samo w sobie jest bardzo mocne, a jeżeli powodowałoby jeszcze utratę chwały to kłóciłoby się z moją ideą pewnych mechanik gry. Za cel obrałem sobie posiadanie w grze jak najmniejszej ilości sposobów na utratę chwały, a te które są muszą być w jakiś sposób odrabialne (przykładowo budowa a utrata budynków, utrata pionków - zbijanie wrogich pionków). Ponieważ nie otrzymuje się pkt. chwały za zyskiwanie żetonów (za posiadanie tak ale to inna bajka) to nie chcę wprowadzać kary za masowe tracenie ich niezależne od walki. W ten sposób gra mogłaby trwać w nieskończoność.


Propozycja:

- Zmiana w wydarzeniu: "Trzęsienie Ziemi" - zamiast niszczyć co powiecie, że trzęsienie obraca budynek/budowę w stan początkowy po zapłaceniu kosztu budynku? W ten sposób unikniemy sytuacji w której ktoś będzie kampił z dokończeniem budowy budynków by ich nie utracić, a jeżeli już się utraci jakiś budynek to nie będzie to aż tak potworna strata. Karta byłaby też bardziej porównywalna do reszty negatywnych wydarzeń.

- Zmiana w wydarzeniu: "W Obronie Królestwa!" - trochę zbyt skomplikowane mi wyszło to wydarzenie. Lubię elementy gier euro (licytacja) ale myślałem nad uproszczeniem tego wydarzenia. Co powiecie na to by gracze dalej licytowali i każdy gracz otrzymywał kartę skarbu za poświęconego pionka, a ten co zalicytował najwięcej zyskiwałby dodatkowo 1-2 karty skarbów. Zaś same szare pionki pojawiałyby się automatycznie w liczbie równej początkowej w Zapomnianych Klanach? Widziałbym też bonus za posiadanie Szarych Koszar (naliczanie bonusu chwały?). Niezdecydowany jeszcze jestem czy do tych kart skarbów naliczałyby się gildie odkrywców i Klucze od skarbców.

Piszcie co wy na to.

Następne przeliczenie: ranek wtorek 25.08.15.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sanvone PBF Strona Główna -> Kwestie Organizacyjne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1