Forum Sanvone PBF Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Dyskusja dotycząca beta testów Krasnoludzkich Klanów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sanvone PBF Strona Główna -> Kwestie Organizacyjne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borys V.



Dołączył: 30 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Niftheim

PostWysłany: 20:41 pm 22 Sie 2015    Temat postu:

Jestem jak najbardziej za nowymi rozwiązaniami!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 20:53 pm 22 Sie 2015    Temat postu:

Pomysł z tego rodzaju trzęsieniem ziemi wydaje się bardziej rozsądny. Można też dodać coś w stylu, że w związku z trzęsieniem ziemi doszło do pewnych wypadków/uszkodzeń w miejscach pracy przez co "produkcja" w danej turze zostaje wstrzymana. Np. jeśli krasnolud pracował w kuźni nad wytwarzaniem narzędzi...nadeszło trzęsienie ziemi i nie był w stanie wykonać zadania z powodu niesprzyjających warunków, uszkodzenia sprzętu bądź odniesionych ran. To taka tylko luźna sugestia.

Co do drugiego "W obronie Królestwa" jak coś mi wpadnie ciekawego do głowy to dam znać. Poza tym jestem za obydwoma rozwiązaniami.


Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 20:54 pm 22 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 13:13 pm 25 Sie 2015    Temat postu:

Pomysły dotyczące "Trzęsienia Ziemi" i "W Obronie Królestwa" zaimplementowano. Dodatkowo w związku z wyrzuconym wydarzeniem na tą turę zaktualizowałem nieco wasze odpisy i dodałem do kafelków stałych (Kopalnie, Faktorie Handlowe, Zapomniane Klany i wszystko co z Goblinami jest) numery porządkowe by ułatwiać nawigację.

Parę uwag odnośnie zawalania tuneli:
- Tylko pola wykopanych tuneli = nie możecie zawalać na kafelki stałe (kopalnie, zapomniane tunele, gobliny) czy kafelki nie do przejścia,
- Nie musicie zawalać tuneli u siebie - możecie u kogoś innego by pozabijać mu pionki,
- Jeżeli zawalicie tunele w zasięgu 3 bezpiecznych pól kopania od klanu, przy ponownym odkopywaniu cały czas korzystacie z bonusu -25% do wartości rzutu,
- Graczy nieaktywnych pominę,
- Z uwagi na wygodę moją nie tworzę na każdą turę wydarzenia osobnego zestawu użytych już kafelków - losować podczas kopania będę z wszystkich obecnie zużytych kafelków,
- Kafelki zawalone zaznaczę na mapie kropką koloru niebieskiego,

Kolejne przeliczenie w piątek 28.08.15.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 13:53 pm 25 Sie 2015    Temat postu:

Dobra skasowałam wiadomość częściowo, jak chcesz możesz przeczytać edit. Wink

W każdym razie San, opis wydarzenia jest bardzo oczywisty bo mówi tylko o kafelkach wykopanych tuneli. Sam napisałeś w temacie co to są wykopane tunele, więc dla mnie np. oczywiste jest, że kafelek kopalni to nie kafelek wykopanych tuneli, tylko właśnie kafelek "kopalni". Nie ma informacji o tym, jak wydarzenia następują. W sensie co jest pierwsze : Ruch krasnoludów w turze, czy na początku tury od razu następuje event? Raczej to drugie, ale wydaje się, że każde wydarzenie ma inne określenie w czasie. Możesz mi dać wzmiankę, kiedy dokładnie następuje wydarzenie? Rzekomo jest tura goblinów, więc rozumiem, że to w turze gdy gobliny się poruszają? W takim razie na to by wychodziło, że po ruchu krasnoludów [W końcu gracze muszą wpierw wybrać "w swojej turze" to jest rozpatrzyć...i po zakończeniu tury następuje tura goblinów gdzie już rozpatrywany byłby wybór i następowało od razu losowanie nowego zdarzenia].

W sumie dodatkowy edit, przemyślałam to...i ogólnie to też głupie by wydarzenie było rozstrzygane w turze goblinów, bo gracze i tak widzą wszystkie swoje ruchy i mogą przewidzieć jakie pole zasypać. Za to w związku z zasadą nie mogliby zaznaczać miejsca gdzie ktoś ma zacząć kopać, więc jeśli przesuniesz krasnoludy do nowego kafelka w celu kopania, mogą tak się uratować od zguby.

-----------------------------
Co do nawigacji to dobry pomysł, później bez takowej numeracji to byłby niezły bajzel.


Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 14:26 pm 25 Sie 2015, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 23:25 pm 25 Sie 2015    Temat postu:

Uznajmy, że dzieje się to na samym początku ruchów graczy. Żadna opcja nie jest idealna jak o tym myślałem ale dzięki temu możliwe będzie trafienie pionków innych graczy/goblinów jak i blokowanie. Minusem tego rozwiązania jest fakt, że od razu będzie można kopać te kafelki ale po przemyśleniu jest to dla mnie najmniejsze zło. Dodatkowo ułatwia mi szybkie policzenie się z tymi nowymi kafelkami w przypadku ich wykopywania.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 8:11 am 26 Sie 2015    Temat postu:

No to jeszcze jeden scenariusz, choć pewnie to się wydaje jasne jak słońce.

Robotnik przemieszcza się, ale inny gracz zasypał dane pole...czyli w tym przypadku jeśli zasypane pole blokuje ruch robotnika to zwyczajnie odkopuje je kończąc w miejscu gdzie było zasypane [jeśli dalej też jest kolejne zasypane pole, jak jest wykopane to idzie dalej].

No i wojownicy, którzy się przemieszczają bez robotnika to ich ruch kończy się przed zasypanym polem. Poza tym, mi się zdaje, że po prostu gracze powinni wykonać decyzje o zasypaniu pól wcześniej, niż resztę ruchu bo w końcu w prawdziwie grze planszowej to wiadome by było, że sytuacja wyżej wymieniona by w ogóle nie zaistniała. Tutaj jednak mamy wersje pbf, więc to się trochę kłóci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 13:19 pm 26 Sie 2015    Temat postu:

Wydaje mi się, że ten event o wiele bardziej warto wykorzystać do eliminacji pionków albo ponownego kopania aniżeli spowalniania wrogich robotników. Inna sprawa, że jeżeli ktoś chce to może to zrobić co też nie wydaje mi się złą opcją biorąc pod uwagę, że możliwym jest trafienie robotników przed ich ruchem tak więc mniej drastyczna decyzja o spowolnieniu ich jest dla mnie akceptowalna.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 16:04 pm 28 Sie 2015    Temat postu:

Z poślizgiem ale kolejna tura zawitała na forum. Przy okazji parę spraw:

- Nieaktywnych graczy zamroziłem - w najbliższym czasie będę miał mniej czasu wolnego więc nie widzę sensu bym im cały czas przeliczał tury. Jeżeli ktoś będzie chciał wrócić to proszę dać mi znać na tym forum albo w tym temacie (lepiej) albo PW (gorzej, bo skórka nie wyświetla nowych PW).
- Od poniedziałku zaczynam praktyki więc zdecydowanie zmieni się pora odpisów - raczej rano już nie będą się ukazywać ale zobaczę jeszcze jak moja mentorka na miejscu będzie podchodzić do mojego praktykowania.

Kolejne przeliczenie tury w poniedziałek 31.08.15

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 20:40 pm 28 Sie 2015    Temat postu:

Wątpię by ktokolwiek wrócił, chyba, że na nową sesje. Rozczarowanie, ale ludzi najwyraźniej nie mają chęci na tego rodzaju rozgrywkę lub gdzieś po wyjechali. Proponowałabym, byś przeliczał tury wtedy kiedy masz wolny czas, ale jeśli wszyscy najbardziej aktywni gracze odpowiedzieli to równie dobrze mógłbyś przeliczyć wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Borys V.



Dołączył: 30 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Niftheim

PostWysłany: 21:04 pm 28 Sie 2015    Temat postu:

Podoba mi się pomysł z szybszym przeliczeniem tury, kiedy wszyscy aktywni gracze wykonają swoje ruchy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 15:48 pm 29 Sie 2015    Temat postu:

W takim razie przeliczam wcześniej. Umawiamy się jednak, że odpisy będą szybciej ale min. = przeliczenie co 3 dni. Czemu? Bo mam też trochę innych zajęć i nie zawsze będę w stanie/będzie mi się chciało przeliczać od razu.

Dodatkowo wprowadzam numerację budynków. Powód: jak ktoś będzie chciał budować 2 takie same budynki na raz to bez jakiegoś oznaczenia zacznie się robić bałagan.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 10:04 am 30 Sie 2015    Temat postu:

Cytat:
W takim razie przeliczam wcześniej. Umawiamy się jednak, że odpisy będą szybciej ale min. = przeliczenie co 3 dni. Czemu? Bo mam też trochę innych zajęć i nie zawsze będę w stanie/będzie mi się chciało przeliczać od razu.


-Jak najbardziej w porządku. Standardowo jest tak jak zawsze 3 dni...ale po prostu jeśli jesteś w stanie zrobić wcześniej bo wszyscy przeliczyli + masz czas wolny. No to lepiej dla ciebie robić wcześniej, niż po 3 dniach gdzie mogłoby coś niespodziewanego wypaść. Smile


Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 10:15 am 30 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 12:12 pm 01 Wrz 2015    Temat postu:

No więc na tą chwilę będę musiała zrezygnować z rozgrywki. Przyczyna jest prosta, straciłam chęci do grania w zbytnio nie zbalansowaną rozgrywkę, a testowanie kiedyś musi się skończyć.

Oto krótka lista moich obserwacji:
*Zebranie chwały jako cel zwycięstwa wydaje się proste, kwestia jest taka, że obecnie pewne budowle dają nadmierne ilości chwały za niskie koszta ograniczając rozgrywkę do tego, kto pierwszy wybuduje budynek dający ten bonus i przeczekać resztę tur. Gra musi być bardzo mocno zbalansowana, inaczej będzie nieuczciwa. Z natury sprawdzam ścieżki, które mało kto by obrał za cel [choć pod tym względem ku memu zdziwieniu większość osób skopiowała]. Gdzie tylko jedna osoba postanowiła iść w najsilniejsze i najłatwiejsze do rozbudowania drzewko [Drzewko kupieckie].


Jak powinien wyglądać balans?
*Większość budowli powinna mieć zlikwidowane premie do chwały.
*Tylko najwyższy tier budowli i drzewko lordów mogłoby dawać pewną premie do chwały, lecz nie tak wysoką, jak na chwile obecną. Raczej zamiast +9/+10/+25 chwały, prędzej +2/+3/+4/+5 maximum.
*Chwała powinna być zbalansowana w zdobyciu jej na różne sposoby...więc zwycięstwo powinno obejmować:
-Ścieżkę wojenną, gdzie chwałę zdobywa się przez bitwy i rozwój militarny.
-Ścieżka artystyczna, gdzie chwałę zdobywa się przez wspaniałą architekturę oraz wygodę krasnoludów.
-Ścieżka kupiecka, gdzie chwałę zdobywa się poprzez posiadanie ogromnego bogactwa.
-Ścieżka Władcy, gdzie chwałę zdobywa się za rozwinięcie do maksimum siedziby klanu.
itd.

Największe problemy obecnej rozgrywki:
*System chwały.
*Drzewko kupieckie jest zbyt tanie i silne.
*Mapa jest zbyt wielka.
*Drzewko murarskie jest bezużyteczne.
*Zbyt wiele budynków mogłoby mieć ciekawsze właściwości, niżeli dawać chwałę.
*Zanim rozwinie się armie gra będzie skończona z powodu zbyt dużej ilości chwały otrzymywanej za pewne budowle.
*Niektóre budowle wymagają robotników by funkjonować, zaś inne nie. Tutaj zdecyduj albo większość budowli wymaga robotników albo żadna. W całym drzewku kupieckim powinni być robotnicy, ale nie ma zarządcy, nikt tego nie pilnuje i pieniądze same zarabiają na siebie, jakby były na wallstreet.
*Narzędzia są rzadsze od złota...nawet rzadsze od klejnotów. Troszkę nie taki był zamiar.
*Złoto i klejnoty są zbyt powszechne. Gracz używający drzewka kupieckiego może przestać przejmować się i jednym, i drugim.
*Najlepsze budowle zbyt wcześniej można zbudować...zrobiłabym coś w stylu, że budowle wyższego poziomu wymagają siedziby klanu danego poziomu. To mogłoby jednak spowolnić rozgrywkę.


podsumowując, musisz się nastawić na to, czy rozgrywką ma być szybka, czy też nie. Obecnie jest miks pomiędzy, który nie działa dobrze w żadną ze stron. Nie mam chęci marnowania czasu na rozgrywkę, gdzie już w pierwszych turach właściwie mogę przewidzieć kto wygrał, chyba, że nastąpi niespodziewany wzrost wydarzeń, ale jeśli kontynuuje i się to nie zdarzy, a szansę są naprawdę niewielkie. To tylko zmarnowałam czas. W tym przypadku, gdyby gra mnie wciągnęła to bym zadeklarowała zwycięzce, poprawiła to i owo, i rozpoczęła nową rozgrywkę.


Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 12:14 pm 01 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 13:56 pm 01 Wrz 2015    Temat postu:

Twoje powody są w pełni uzasadnione. Co do twoich obserwacji wiele z nich pokrywa się z moimi adnotacjami zebranymi do tej pory. Zaprzeczam jednak, że wybrałem drzewko kupieckie z powodu chęci wygrania. Skarbiec wybudowałem w sumie wbrew swoim planom bo nie mogłem dorwać większej ilości uzbrojenia z podziemi, a biorąc pod uwagę nadmiar złota to wszystko mi się złożyło. No ale może podzielę się moimi notatkami:

- BALANS PLANSZY PODZIEMI - Wykopaliśmy gdzieś 5% planszy podziemi co nie jest małym wynikiem. Zauważyłem pewną regułę. Jeżeli jakiś kafelek podziemi występuje w ilości mniejszej jak magiczna liczba 40x to szansa jego wylosowania przy 1200 kafelkach stają się astronomicznie małe. Do tej pory nie pamiętam abym chociaż raz wyrzucił przed zastosowaniem mnożnika bezpieczeństwa (-25%) takie kafelki jak: Faktorię Handlową, Strumień Lawy, Grobowiec. Dlatego też będę dążył do zrebalansowania ilości poszczególnych kafelków do odkopania w celu posiadania na mapie min. 40x kopii większości kafelków specjalnych, zmniejszenia nieco ilości typowych kafelków kopalnych (+Ruda, +Ruda i Złoto) aby zrobić więcej miejsca na ciekawsze kafelki (więcej Obozów Uchodźców, Pobojowisk, Składów Rudy itd), które bardziej wpływają pozytywnie na dynamikę rozgrywki. Dodatkowo poważnie rozpatruję dylemat czy kafelki mają być sobie równe czy też powinny być lepsze i gorsze kafelki jak i zastanawiam się nad zmniejszeniem Rudy z podstawowego Kafelka z 3 do 2 jednostek. Mam odczucie, że trochę za szybko na nich ruda przyrastała. Dodatkowo porzucę chyba kafelki które dają efekt zależny od rzutu kostką ponieważ nie podszedł mi ten koncept (nie było nikogo, kto by wyrzucił maks albo blisko maksa na k6 więc w efekcie dodatkowe turlanie tylko wydłużało rozliczenie tury,), a stałe wartości jakoś bardziej do mnie przemawiają.

- ZA DUŻO ZŁOTA - Sytuacja Borysa V. mówi za siebie. Generalnie złoto samo w sobie jest raczej bezużyteczne i jego główną zaletą miała być wartość wymienna. To powiedziawszy choć liczyłem od początku to do teraz nikt nie odkopał Faktorii Handlowej (\m/). Gdyby ktoś ją odkopał to problem byłby jeszcze bardziej wyraźny aniżeli obecnie gdzie ja po prostu wygrywam wykorzystując złoto. Chciałbym też sprecyzować, że w moim odczuciu zbyt duże ilości złota pochodzą głównie z odkopywania kafelków.

- ZA MAŁO UZBROJENIA - Chyba najważniejszy problem ponieważ sprawił, że Kuźnia stała się budynkiem Must Have. Źródeł Uzbrojenia poza Kuźni jest trójka: Pobojowisko, Faktoria Handlowa, Skarby (4 na 20 kart = 20%). Docelowo zmiany muszą być takie by móc z kopania planszy zdobywać wystarczająco dużo tego zasobu by móc albo się rekrutować niemal non-stop albo móc się raczej bezstresowo rozbudowywać. Kuźnia ma dostarczać nadmiar uzbrojenia wykorzystywany do Zbrojowni.

- ZA DUŻO GOBLINÓW O 1/3 - na wszystkich kafelkach z wyjątkiem może Stolicy. W efekcie tego poszczególne kafelki goblinów mają między sobą zbyt szybko rosnące progi trudności wykonania, a na tych początkowych nagroda w postaci skarbów jest w moim odczuciu za mała w efekcie. Myślę nad zamianą z 3/6/9/12/15 na 2/4/6/8/15. Tym samym wpłynie to także na ilość chwały z walk ale wydaje mi się, że jak ktoś chce chwałę za bitwy to powinien sobie odkryć kilka kafelków goblinów by ilość pojawiających się przeciwników na wydarzeniu "Gobliny Nacierają" była wystarczająca. Poza tym obecna ilość goblinów sprawiła, że gracze raczej siedzieli na swoim bezpiecznym podwórku zamiast próbować zagłębiać się w podziemia.

- TROCHĘ ZA DUŻO ŹRÓDEŁ KAMIENI SZLACHETNYCH - Kafelki +2 Rudy +1 Kam. Szlach/Skarbiec/Skarby/Kopalnia. Ale mam mieszane odczucia bo graliśmy głównie 3 osoby. Gdyby była większa liczba graczy to te rzuty zamiast na Borysie wypadałyby na innych graczach w efekcie czego każdy raczej miałby ten 1 Kamyk w przeciągu 10 tur. Na chwilę obecną kamienie wypadną chyba z Kopalni.

- WZMOCNIĆ KOPALNIE - Co tu dużo mówić - ten budynek bez faktorii handlowej obecnie ssie. Złota jest nadmiar, a kamieni szlachetnych było w sam raz. Moim założeniem przy tworzeniu tego budynku/kafelków było stworzenie pasywnego sposobu gry, który będzie mniej opłacalny ale bardziej bezpieczny. Wyszło słabo. Jakie zmiany proponuje?

[Obecnie Kopalnie] (Rzut za robotnika/maks.2)
1-3 : Ruda +1
4-5 : Złoto +1
6 : Kamienie Szlachetne +1

[Propozycja Kopalni] (Rzut za robotnika/maks.2)
1-4: Ruda +2
5-6: Ruda +2 Złoto +1

Dodatkowo myślałem nad delikatnym zmniejszeniem ilości zwykłych kopalni na mapie podziemi w celu uatrakcyjnienia tych budowanych w siedzibie klanu jak i tych goblińskich. Choć przy tych goblińskich jeszcze się zastanawiam czy nie dać im nieco lepszych rzutów na opcję z złotem (np. 50% szansy na Rudę i Złoto) bo kopanie w nich jest niebezpieczne.

- OSŁABIĆ SKARBIEC, GILDIĘ ODKRYWCÓW, - czyli drzewko kupieckie, które jest zbyt mocne. Myślę, że raczej nie przesadzę i nadmiernie tego drzewka nie zniszczę nawet w połączeniu z balansem planszy podziemi. Mam już nowy i w mojej opinii lepszy pomysł na to drzewko, który będzie polegał na wymienianiu surowców, a potem na balansowaniu między wymianą surowców a trzymaniem ich nadmiaru dla skarbca. Dodatkowo ułatwi się mechanikę wymiany rezygnując z skomplikowanego systemu karawany kosztem usuwania interakcji z innymi graczami. Choć zastanawiam się nad wprowadzeniem elementu rynku w rozgrywce i ruchomym cen.

[Nowe Drzewko Kupieckie]

Faktoria Handlowa - Pozwala wymienić 2 żetony na Robotnika (maks. 2 robotników) na turę.

Dzielnica Kupiecka - Zmienia kurs każdej wymiany o 1 na korzyść gracza. Daje 1 pkt. chwały za każdą wymianę. Wymaga: Faktoria Handlowa.

Skarbiec - +1 pkt. chwały za posiadane złoto (maks. 5). Wymaga: Dzielnica Kupiecka

Co do Gildii odkrywców to wylatuje ono z tego drzewka i najpewniej stanie się zaczątkiem nowego rodzaju drzewka nastawionego na ryzykowny styl grania (które może przynieść wysokie korzyści) więc trudno mi obecnie stwierdzić jak jego pełny efekt będzie wyglądał. Jeżeli już miałoby zostać w obecnej formie to ilość pkt. chwały za kartę skarbów spadnie z 2 do 1.

- OGRANICZYĆ CHWAŁĘ Z BUDYNKÓW ZA SUROWCE, - czyli podwójna kwestia. Primo coś o czym miałem napisać już w rozgrywce. Każdy budynek korzystający z posiadanych surowców dla chwały wykorzystuje te żetony w danej turze. Co to oznacza? Ano to, że w przypadku 2 budynków dających chwałę za żetony surowców (np. Zbrojownia, Skarbiec) nie możemy dostawać za każdy posiadany żeton tego surowca wielokrotności chwały. To oznacza, że chcąc otrzymywać maksimum chwały z 2 zbrojowni będziemy potrzebować 10 sztuk uzbrojenia. Dzięki temu zwolni się nieco momentami mnożący się przyrost chwały. Co do drugiego problemu: za duża ilość punktów chwały z budynków ale i Podziemi (patrzę na ciebie Skarbie: Księgi +5 Chwały). Zdeterminowałem, że żaden budynek nie powinien dawać sam z siebie więcej jak 6 pkt. chwały na turę (najpewniej tyle będzie dawał Browar). Oczywiście wyjątkami pozostaną pewne budynki takie jak: Dzielnica Kupiecka (bo wymaga min. 4x Faktorii Handlowej z Robotnikami a i nie zawsze gracz dokona 1 wymiany na robotnika, czasami wymiana będzie wymagała większej ilości robotników), Szare Koszary (Bo poświęcamy swoje pionki), Archiwum (Bo zwykle musimy doprowadzić do zwycięskiej bitwy o co nie jest łatwo więc raczej co turę nie będzie do tego dochodzić; dlatego też większe zastrzyki chwały ale rzadziej są wskazane) i może jeszcze jakieś nowe budynki. Myślę, że te zaproponowane zmiany zwolnią nieco prędkość rośnięcia punktów chwały na turę.

ZNIEŚĆ WYMÓG POSIADANIA BROWARU DO REKRUTACJI LORDA - naprawdę lubię karty skarbów. W rozgrywce niemal każdy z nas wyciągnął coś fajnego z artefaktów i nikt do tej pory nie mógł z tego skorzystać. Lordowie nie są tani ale jako jedyni mogą korzystać z krasnoludzkich cacek. Te rzeczy się nie zmienią. Ale tym co najbardziej utrudnia korzystanie z Artefaktów jest fakt, że Lord wymaga posiadania browaru, a jak rozgrywka wskazuje nacisk kładziony jest bardziej na specjalizację niż uniwersalność klanu. Taka wizja rozgrywki mi odpowiada tak więc jak poprzednio mówiłem o problemie z Kuźnią jako budynkiem MUST Have tak więc tak samo mam problem z Browarem. Czy nie ucierpi na tym zbytnio całe drzewko? Moim zdaniem nie ponieważ Komnaty Królewskie otrzymają dodatkowy efekt (możliwość zamiany pionków na lordów!), a Komnaty Klanowe chyba nieco zmienią swoje działanie.

<center>[ INNE RZECZY ]</center>

- DRZEWKO KOPALNIANO-BUDOWLANE SSIE - tak wiem. Jestem najmniej zadowolony z niego. Najpewniej zostanie rozdzielone i Kopalnia wraz z Gildią Odkrywców pewnie stworzy nowe drzewko budynków, a pozostałe budynki po uproszczeniu drzewka (prostszy dostęp do zamurowanych tuneli) przejdą przemianę by lepiej współgrały z ideą budowania.

- KAPLICA RUNÓW JEST NIEOPŁACALNA - jest to budynek który trudno mi zbalansować. Najpierw był w mojej ocenie przegięty, teraz jest całkowicie nieopłacalny jak na coś co wymaga kamieni szlachetnych. Albo wzmocnię ten budynek poprzez (darmowy efekt; większa liczba efektów do wyboru) albo też wymienię ten budynek albo na Odlewnię Golemów (Umożliwia zamianę pionków na nowy rodzaj pionka - Golema. Za Rudę i nieco chwały. Golem pewnie będzie miał statystyki 2/5) albo na Kuźnię Artefaktów (bardziej podoba mi się ten pomysł do tego drzewka; Co turę za jakiś koszt w surowcach tworzy 1 losowy Artefakt ze skarbów)

- NOWY SPOSÓB ZYSKIWANIA PUNKTÓW CHWAŁY - ponieważ w mojej ocenie Karty Skarbów grają bardzo dobrze tak więc przewiduję zyskanie punktów chwały za każdy zebrany zestaw artefaktów: Broń, Tarcza, Hełm, Zbroja.

- NOWE DRZEWKO BUDYNKÓW - OD KOPANIA TUNELI - czyli to co daje najwięcej emocji. W zarysie te drzewko będzie dawać profity za odkopywanie kafelków. Postaram się w jakiś sposób sprawić by gracze chętniej opuszczali swoje bezpieczne tereny. Gildia odkrywców na 100% znajdzie się tutaj. High Risk High Reward.


- PROPOZYCJE/OBSERWACJE VVIEN - te do których się jeszcze nie odniosłem.
Cytat:
*Mapa jest zbyt wielka.
Mapa jest na 8 graczy, my graliśmy w 3 w dodatku na mniejszą ilość pkt. chwały (100 zamiast 150). Nie uważam tego jeszcze za problem bo dogram z Borysem do końca i zobaczymy ile się odkryje. Chętniej najpierw zobaczyłbym jak zmiany w przychodzie chwały wpłyną na tempo rozrywki bo robienie nowej mniejszej planszy na 4 graczy średnio mi się uśmiecha (bardzo dużo roboty męczącej choć zaletą mapy na 4-ry osoby jest lepszy balans pozycji startowych) zaaplikujemy resztę zmian która spowolni przyrost chwały.
Cytat:
*Większość budowli powinna mieć zlikwidowane premie do chwały.
Tu się nie zgodzę. Chcę aby rozgrywka posiadało multum możliwości zmierzania do zwycięstwa i dawało się odczuć, że stosując konkretną strategię rzeczywiście na unikalny sposób zbliżamy się do zwycięstwa. Zabierając z budynków bonusy do chwały (które także w jakiś sposób balansują dane drzewko) sprawimy, że gracze będą bardziej zależni od innych metod zyskiwania chwały.
Cytat:
Złoto i klejnoty są zbyt powszechne. Gracz używający drzewka kupieckiego może przestać przejmować się i jednym, i drugim
Po części się zgadzam. Kamienie Szlachetne zależały od szczęścia. Ja do tej pory miałem 1 kamień szlachetny, który zużyłem na skarbiec. Gdybym posiadał więcej jak 1 to rzeczywiście widziałbym problem ale to wszystko jest w dużym stopniu losowe. Patrz to co napisałem wcześniej odnośnie Kamieni Szlachetnych.
Cytat:
*Najlepsze budowle zbyt wcześniej można zbudować...zrobiłabym coś w stylu, że budowle wyższego poziomu wymagają siedziby klanu danego poziomu. To mogłoby jednak spowolnić rozgrywkę.
Pomysł ciekawy i do rozpatrzenia. Jedyny minus jaki obecnie widzę to fakt, że czyniłoby to rozbudowę klanu mniej lub bardziej Must Have. Ale być może się zdecyduje na to jeżeli rozgrywka cały czas będzie zbyt szybka.
Cytat:
podsumowując, musisz się nastawić na to, czy rozgrywką ma być szybka, czy też nie.
Rozgrywkę po tej becie widzę na te przynajmniej docelowo 30+ tur ale nie więcej jak 45. Obecnie mamy rozgrywkę na około 20 tur co mi się nie podoba.
Cytat:
Nie mam chęci marnowania czasu na rozgrywkę, gdzie już w pierwszych turach właściwie mogę przewidzieć kto wygrał, chyba, że nastąpi niespodziewany wzrost wydarzeń, ale jeśli kontynuuje i się to nie zdarzy, a szansę są naprawdę niewielkie.
Dlatego chcę zwiększyć ilość specjalnych kafelków. Zastanawiam się także nad negatywnymi kartami wydarzeń czy ich nie wzmocnić ale wtedy znowu ryzykujemy żmudną rozgrywką, która wydłuża się w nieskończoność.
Cytat:
W tym przypadku, gdyby gra mnie wciągnęła to bym zadeklarowała zwycięzce, poprawiła to i owo, i rozpoczęła nową rozgrywkę.
Nie do końca rozumiem. Piszesz to stawiając się w mojej perspektywie? Czy też gra Ciebie nie zainteresowała? Bo ja szczerze jak myślę o zmianach jakie zostaną wprowadzone to na nowo się zapaliłem do tego wszystkiego.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 16:32 pm 02 Wrz 2015    Temat postu:

Później, jeśli znajdę trochę więcej czasu to dodam szczegóły i odpowiem na zaproponowane przez ciebie zmiany. Póki co czekam na nową rozgrywkę do której chętnie się piszę. Dla mnie ta pierwsza straciła sens. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 19:22 pm 02 Wrz 2015    Temat postu:

Rozgrywka oficjalnie zamknięta. Powoli zabieram się za pracę nad zmianami. Póki co dokonałem rehostu grafik, które ostatnio wyleciały.

P.S - Małe ulepszenie kafelka z Lawą.


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 0:41 am 03 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 6:52 am 03 Wrz 2015    Temat postu:

Cytat:
- BALANS PLANSZY PODZIEMI -

Za dużo surowca, za mało ciekawszych lokacji do odkopania. Absolutnie z tym się zgadzam. Może zamień eventy "z rzutem kostką" na eventy, gdzie robotnik musi zająć się przeszukiwaniem i zbieractwem na takich kafelkach jak: Pobojowisko, Skład rudy, Archiwum, Opuszczony klan, zrujnowany klan, grobowiec i skarbiec. Dają sporo fantów, ale po ich odkryciu musisz zająć się ich badaniem przez turę, jeśli chcesz je ostatecznie otrzymać. Taka lekka sugestia.
Ja w swoim odczuciu zamieniłabym kafelki surowców kolejno na:
*Ruda + 2
lub
*Ruda + 1, złoto + 1
lub
*Ruda +1, Klejnot + 1

Cytat:
- ZA DUŻO ZŁOTA -

W moim odczuciu to właśnie strefa kupiecka dawała najwięcej złota. Poza tym, można stopniowo zmniejszyć ilość kafelków na złoto, klejnot, bo szansa była dość wysoka. (200x kafelków) bym zamieniła nawet na (100x kafelków).

Cytat:
- ZA MAŁO UZBROJENIA -

Narzędzia powinny być na pewno powszechniejsze niż złoto, czy klejnoty, ale z drugiej strony nie zgadzam się na to by było ich w sporym nadmiarze [do produkcji non stop itp]. Zwiększ trochę szansę na pobojowisko i może dodaj nowy kafelek o nazwie "Pradawny arsenał"? Który byłby rzadki, ale dawałby stosunkowo więcej uzbrojenia po przeszukaniu [patrz wyżej pomysł z używaniem robotników do badania niektórych odkrytych lokacji].

Cytat:
- ZA DUŻO GOBLINÓW O 1/3 -

Winą nie była w moim odczuciu ilość goblinów, ale to, że cel do osiągnięcia był zbyt łatwy i niektóre budynki pozwalały na zwycięstwo poprzez "przeczekanie". Fakt, jest bardzo niebezpiecznie, bo jeśli spotkasz 12 goblinów na początku to jesteś zgubiony, a nie ma żadnego systemu "powrotu" do rozgrywki, gdy stracisz wszystkich robotników i np. nie będziesz miał narzędzi na rekrutacje nowych. Strata jakiegokolwiek robotnika w wczesnym etapie gry to szybka droga do przegranej, więc mało kto będzie ryzykować na początku niezależnie, jaka będzie faktyczna ilość goblinów. Ja bym zostawiła ilość kafelków tak, jak jest [w końcu jest niebezpiecznie] i zgodziła się na pomysł z 2/4/6/8/15. Wtedy ci bardziej ryzykowni gracze mogliby rozpoczynać rozgrywkę...np. od szybkiej budowy drzewka militarnego. (jest stosunkowo tanie).

Cytat:
- TROCHĘ ZA DUŻO ŹRÓDEŁ KAMIENI SZLACHETNYCH -

Inni gracze nie wpływają na rzut losowy i jej wartość, to szansa wpływa na nie. Jest za dużo źródeł zdobycia kamieni szlachetnych i ilość graczy nie ma z tym nic wspólnego.

Cytat:
- WZMOCNIĆ KOPALNIE -

Zdecydowanie się zgadzam. To na pewno zachęci do budowy kopalni niezależnie od tego, że drzewko nie daje żadnych punktów chwały.

[Obecnie Kopalnie] (Rzut za robotnika/maks.2)
1-3 : Ruda +1
4-5 : Złoto +1
6 : Kamienie Szlachetne +1

[Propozycja Kopalni] (Rzut za robotnika/maks.2)
1-4: Ruda +2
5-6: Ruda +2 Złoto +1

Co do goblińskich kopalń to ja bym zwiększyła ilość strażników i dała dodatkowy efekt, że po pokonaniu strażników i zbadaniu otrzymujesz skład rudy.


Cytat:
- OSŁABIĆ SKARBIEC, GILDIĘ ODKRYWCÓW, -

Zobaczymy, jak to wyjdzie w praktyce.

Cytat:
- OGRANICZYĆ CHWAŁĘ Z BUDYNKÓW ZA SUROWCE, -

Raczej od początku tak widziałam, że np. 2 zbrojownie wymagają 10 narzędzi. Wydawało mi się to logiczne.
Cytat:

ZNIEŚĆ WYMÓG POSIADANIA BROWARU DO REKRUTACJI LORDA -

Patrząc na liczbę zdobywanych artefaktów, dobrze, że lordowie nie są tak łatwi do rekrutowania. W końcu rozumiem, że możesz używać wielokrotność niektórych artefaktów i całych ich zestawów co już drastycznie zwiększa zdolności samego lorda lub jego oddziału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 22:56 pm 03 Wrz 2015    Temat postu:

Oh wow. Nie wiem czy mi uwierzysz ale w noc poprzedzającą napisanie przez Ciebie wiadomości, usiadłem już do zmian i pełen euforii wypracowałem już całkiem dużo rozwiązań. Zdecydowana większość twoich propozycji jest identyczna z moimi pomysłami, co śmieszne nawet wartości liczbowe się zgadzają co do joty Very Happy.

Z rzeczy, które mamy trochę odmienne zdania:

- kafelki wymagające tury na przeszukanie po odkryciu - moim zdaniem jest to utrudnienie, które nie daje znaczącego ubogacenia rozgrywki. Z logicznego punktu widzenia - jeżeli w ciągu tury robotnik może przekopać cały kafelek zasypanych podziemi zawierających rudę to w ciągu tury da radę przebić się przez wąską ścianę do nie zasypanej jaskini z kafelkiem specjalnym (inaczej trudno byłoby mówić o funkcjonujących budynkach). Pomysł jednak zapamiętam bo posłużyć może dalszemu spowolnieniu rozgrywki jeśli zajdzie taka potrzeba.

- Kopalnia goblinów - zastosowałem nieco inne rozwiązanie. Generalnie jak zobaczycie poniżej kafelki goblinów stały się bardziej lukratywnym celem dla graczy.

- Lordowie - generalnie biorąc pod uwagę redukcję złota (nie wiem nawet czy nie zbyt ekstremalną) uważam, że znosząc wymóg browaru cały czas nie łatwym będzie zdobycie tych pionków. Co do samych artefaktów to kafelki z których poprzedniej rozgrywce pochodziło większość artefaktów zostały liczbowo zbalansowane, a talia skarbów została ulepszona pod względem losowości stosowanego generatora liczb losowych.


To powiedziawszy chciałbym zacząć wrzucać wam do opiniowania propozycje zmian, które wypracowałem. Będą po kawałku:

Nowy Balans Kafelków Podziemi napisał:

Kolor czerwony - poprzednia ilość/efekt
Kolor zielony - nowa ilość/efekt

+3 Ruda (360x) --> +2 Ruda (300x)
• +2 Ruda, +1 Złoto (200x) --> (60x)
• +2 Ruda, +1 Kamień Szlachetny (40x)

• Pobojowisko: +K3 Uzbrojenia (20x) --> +1 Uzbrojenia (50x)
Zapomniana Zbrojownia: +3 Uzbrojenia (30x)
• Skarbiec: +3 Złoto, +1 Kamień Szlachetny (20x) --> +2 Złota, +1 Kamień Szlachetny (40x)
• Obóz Uchodźców: +K2 Robotników (20x) --> Darmowy Robotnik (40x)
• Archiwum: +K6 Chwały (20x) --> +5 pkt. Chwały (40x)

• Faktoria Handlowa: kafelek stały, umożliwia wymianę 1 żetonu zasobu/robotnik w faktorii na turę zgodnie z kursem wymiany, (20x) --> Pozwala wymienić 2 żetony/robotnik na turę (max. 2 pionki) zgodnie z kursem wymiany (40x)
• Kopalnia: kafelek stały, K6/Robotnik(maks.2), gdzie następujące rzuty dają:
1-3: +1 Ruda, --> 1-4: +2 Ruda
4-5: +1 Złoto, --> 5-6: +2 Ruda, +1 Złoto
6: +1 Kamienie Szlachetne,
(40x)
• Zapomniany Klan: 2x Szary Robotnik, 3x Szary Wojownik, kafelek stały (40x)


• Grobowiec: +1 karta Skarbów (20x) --> (80x)
• Zrujnowany Klan: +2 karty Skarbów (50x) --> (60x)
• Opuszczony Klan: +3 karty Skarbów (30x) --> (40x)


• Jezioro Lawy: Nie da się przejść, niebezpieczeństwo, (20x) --> (60x)

• Kopalnia Goblinów: kafelek stały, 3x Goblin, --> 2x Goblin
Po pokonaniu strażników +1 Karta Skarbów i K6/Robotnik(maks.2), gdzie następujące rzuty dają:
1-3: +1 Ruda, --> 1-4: +2 Ruda
4-5: +1 Złoto, --> 5-6: +2 Ruda, +1 Złoto
6: +1 Kamienie Szlachetne,
(80x) -->(90x)

• Obóz Goblinów: kafelek stały, 6x Goblin, --> 4x Goblin,
po pokonaniu strażników +1 karta Skarbów[color] --> [color=green] +2 karty Skarbów i usunięcie kafelka, (100x) --> (70x)

• Siedlisko Goblinów: kafelek stały 9x Goblin --> 6x Gobliny
po pokonaniu strażników +2 karty Skarbów --> +3 karty Skarbów i usunięcie kafelka, (60x) --> (50x)

• Kolonia Goblinów: kafelek stały 12x Goblin --> 8x Goblin,
po pokonaniu strażników +3 karty Skarbów --> +4 karty Skarbów i usunięcie kafelka, (40x) --> (30x)


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 23:00 pm 03 Wrz 2015, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 14:04 pm 04 Wrz 2015    Temat postu:

Jeśli generator losowania artefaktów będzie lepiej funkcjonował to nie mam nic przeciwko by zmodyfikowana była ilość kart skarbów. Obecnie za dużo się zdobywało artefaktów, a za mało czegokolwiek innego, co mogłoby być przydatne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 22:11 pm 04 Wrz 2015    Temat postu:

Cały czas czekam na twój Feedback VVien w kwestii koordynatów. A teraz kolejna porcja czyli zmiany w budynkach w nowej (mam nadzieję bardziej przejrzystej wersji).

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 13:28 pm 05 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sanvone PBF Strona Główna -> Kwestie Organizacyjne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1